zondag 5 maart 2017

Soft cup bra

Eindelijk weer eens iets gemaakt. Met van alles bezig geweest, maar veel langdurige projecten. Zoals het "alles is haken vest"... gelukkig is die bijna klaar.... een shirtje en rokje (duurt heel lang voor daar een zoom in komt...) en een Chanes jasje...

Maar nu dus een fijn klein projectje: de "soft cup bra" uit het boek van de sewing bee.


Echt een leuk project tussendoor. Het kant had ik al een hele tijd in huis en gelukkig heel erg veel. De eerste poging ging namelijk niet helemaal goed. Ik had een maat te groot gemaakt. Maar wat nog erger was, mijn naaimachine deed het niet zo goed. Dacht dit met een onderhoudsbeurt op te kunnen knappen, maar helaas kan mijn eigen naaimachine winkel het probleem niet verhelpen. Deze machine had ik via marktplaats gekocht en volgens de monteur kan ik nu het best naar een kenner in Enschede.... hoop dat het goed komt. Gelukkig heb ik nog een reserve machine.

Dus een maatje kleiner gemaakt op mijn oude machine. Eigenlijk helemaal volgens het boek, alleen heb ik de onderrand ook aan de schulprand gelegd. Hier heb aan de binnenkant wel picot elastiek ingezet. En de onderrand van de cups heb ik met een strookje chameuse afgewerkt. Er zit geen beugel in en beugelband vond ik iets te dik. 


Tenslotte nog een kraaltje, een strikje en een veertje.



De pasvorm is prima (hoewel dit model niet heel veel steun geeft en ik heb het idee dat bij dit model de pasvorm minder kritisch is dan bij een beugelbh). Nu moet er alleen eigenlijk nog een slip bij...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten